maandag 24 juni 2013

Hema 'cleansing tonic' & 'cleansing milk'

De Hema producten, ik kan ze verschrikkelijk vervelend vinden of ik kan er echt veel aanhebben. Vandaag laat ik jullie twee van die Hema producten zien, en ik zal vertellen wat ik er van vind. Over het algemeen ben ik wel tevreden over de twee producten, maar er zitten wat nadelen aan. Natuurlijk zitten er ook hele goede voordelen aan verbonden waardoor die nadelen me minder teleurstellen.














(Ik bied alvast m'n excuses aan voor de slechte foto's. Ik ben er op het laatste moment achtergekomen dat mijn camera z'n tijd wel heeft gehad aangezien hij niet meer aangaat.)


















Ik begin met de reinigingsmelk van het Hema huismerk. Het eerste wat me opvalt is de niet aantrekkelijke, maar toch iets professionele verpakking. Voor mij is de verpakking heel belangrijk omdat het een eerste indruk geeft en toch iets duidelijk maakt over de tijd die in het product is gestoken.















Dit is hoe het product zichzelf omschrijft. Het klopt, het is echt regulerend en verzachtend. De geur is vrij neutraal wat ik wel fijn vind bij reinigingsproducten. De geur is niet zeer aantrekkelijk, maar ook niet afstotend.


En het belangerijkste, de reiniging:

Dit product is totaal niet geschikt voor reiniging rond de ogen, waar ik wel teleurgesteld in ben. Het glijd namelijk van je gezicht af waardoor het snel in je ogen komt. Op de rest van je gezicht werkt dit uitstekend, en het irriteert bij mij in ieder geval niet.

Ik geef dit product een 7.5 .
















Nu over de 'reinigings lotion' van de Hema. De algemene indruk is chemisch. Het spul ziet er één en al chemisch uit, en daarom zou ik het niet zomaar op m'n gezicht smeren. Maar ja, ik moest het gewoon in huis halen. En de kaft vertelt niks over het boek, zoals ze zeggen.




















Deze is dan juist béter geschikt voor de make-up rond je ogen. Op grote gedeeltes van m'n gezicht irriteert het namelijk. Hij reinigt in principe goed, maar je moet er vaak met een wattenstaafje en/of watje overheen om je make-up echt goed weg te halen en vaak blijven er nog make-up restjes zitten die ik er dan met een andere make-up remover af moet halen.
















Mijn huid zie ik als een gecombineerde huid, omdat ik vaak droge plekjes heb maar op sommige plaatsen ook goed gehydrateerde huid. Daarvoor is dit product dus niet echt geschikt omdat het irriteert (pijn & jeuk). Ik ben over het algemeen niet supertevreden over dit product, maar het heeft zeker z'n goede kanten. Hij ruikt namelijk een stuk lekkerder dan de reinigingsmelk en werkt een stuk beter rond je ogen.

Ik geef dit product een 7.

En jij? Wat vind jij over de Hema reinigingsproducten? En zou je er na deze review één of meerdere aanschaffen?

Gabriëlle .

1 opmerking: